Review : Kerana Terpaksa Aku Relakan

Orang kata cintaku ini hanyalah kisah dongeng...
Tapi aku tetap tega mengharap selagi kau masih 
ada di sisi...




Kisah kehidupan seorang gadis bernama Indah Halina yang dibenci dan difitnah ibu tiri dan kakak tiri yang irihati.  Kakak tirinya Zawati sanggup tinggalkan dia sewaktu berhenti di R&R sehelai sepinggang dan menipu ayah tirinya dengan mengatakan Indah lari.  Disebabkan konon untuk menutup malu, simak tiri mengesyorkan anaknya Zawati berkahwin dengan Saiful.  Jadi Zawati yang sememangnya suka dekat Saiful tercapailah hasrat dia tu.  Jahat kan.  Kesian Indah bila dapat balik selepas selesai majlis perkahwinan namun atas hasutan mak tiri, ayah dia sendiri tak mengaku anak malah dihalau. Sedih.hiba..
Si Zawati ni pulak memperbodohkan suami dia dan berseronok dengan Yazid yang tak bekerja..geram sungguh tapi spt biasa kalau orang teraniaya ni pasti tidak selamanya dalam kesusahan dan rezekinya kerana ikhlas membantu Dato' Safiya walau tidak semudah tu jugak..banyak rintangan dia hadapi..dibuang kerja, disyaki mencuri handphone dan jugak mencuri hati anak sulung Dato'Safiya hehe.  Indah juga mendapat teman istimewa dihati Dao' Safiya yang ambil dia bekerja dan tinggal serumah...dan bermula la kisah cinta dongeng gadis kampung yang tak punya apa-apa dengan Tajul Razin yang punya segalanya tapi cinta bukan seindah begitu saja...disukai oleh Tajul Zahin yang playboy dan kemudian mengharap cintanya...si abang akur dengan si adik dan mengizinkan siadik untuk menikahi Indah...sad kanis

Rasa sesak nafas membaca kisah Indah ni..
Indah kemudian lari membawa diri dan tinggal bersama kakak angkatnya.  Setelah sekian lama menghilang Indah dijumpai



"Kalau layan abang mengantuk, tapi kalau fasl kucing laju aje cakap.  Dengan kucing boleh kata rindu, dengan abang tak kata pun?" Tajul Razin

Err..Abang Zen, kalau Indah jadi adik perempuan abng selama-lamanya boleh, kan?" Indah Halina

"Kenapa sebut adik perempuan aje? TAk ada impian jadi isteri Abang Zen ke? Abang selalu beranggan-angan suatu hari nanti Indah akan jadi suri hidup.  Tak sama ke angan kita? - TajulRazin
Share on Google Plus

About Fuzy Hamid

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 komentar:

Post a Comment

terima kasih atas kunjungan dan komen, sungguh sangat dihargai! kalau ada kesempatan saya akan balas, InsyaAllah

komen baik-baik tau!

Thanks for the visit, appreciate your positive comments!