November 15, 2013

posted 1:19 PM by with 0 comment

Pet Player Rules



ɴ|в Qu℮℮и¡℮❤DS ʷᶤᵗԼ𝒆𝓎Ʀá NO BUY



Photobucket



Here my personal experiences:
Buy pets who logged in within 3 days or less.
Buy pretty or interesting ones because you want to sell them fast.
By buying big pets you must look first if they are worth to be bought:
- the assets should be min. half of the value
- if the cash is very low, look if it's not a container pet from a pet run, otherwise you can help to increase the cash
- if he/she has been set free, ask first the earlier owner about the reason
- look in the history file what type of pets he/she is trading
- control if the pet is only now active and how it has been in the past
- don't force them to buy a pet from you. they will do it from alone
- instruct them how to play

For yourself:
- be active
- send friendship requests to big players
- add them to your wish list if they are your friends
- try to solve your problems first alone before you ask your owner for help
- be patient, big players are always looking for good pets
- join good groups
- help your pets, friends and other players if you can
- communicate with your owner and friends
- send winks, tags or comments to be noticed
Read More

November 5, 2013

posted 12:06 AM by with 0 comment

SALAM MAAL HIJRAH 14535H

logo Maal Hijrah

Salam Maal Hijrah 1435 H

Assalamualaikum wrt.wbkth.

Bersempena dengan ketibaan 1 Muharram 1435 Hijrah bersamaan 5 November 2013 ini, saya mengambil kesempatan untuk mengucapkan Salam Maal Hijrah kepada semua umat Islam seluruh Malaysia dan dunia.  Semoga kita mendapat hidayah, dirahmati dan diberkatiNya.

Semoga kita terus menjadi insan dan umat Islam yang lebih baik hari ini dan seterusnya.


Tahukah anda?

Tahun Hijrah ditentukan oleh Khalifah Umar pada 17 H/638 M. Untuk menetapkan pengiraan tahun hijrah, Umar mengundang para sahabat. Ada sahabat yang mengusulkan tahun kelahiran Nabi Muhammad SAW dikira sebagai permulaan tahun Islam.

Ada pula yang mengusulkan turunnya wahyu pertama. Yang lainnya mengusulkan Perang Badar (17 Ramadan) dan peristiwa penting Nabi Muhammad SAW.

Ali bin Abu Talib kemudiannya mengusulkan peristiwa hijrah Nabi Muhammad SAW dari Mekah ke Madinah sebagai permulaan tahun Islam.

Nabi Muhammad SAW tiba di Madinah pada 8 Rabiulawal/20 September 622. Umar menerima usul ini kerana hijrah merupakan titik pemisah di antara masa Mekah dengan Madinah dan merupakan perjuangan awal Baginda SAW dalam menyebarkan Islam.



    Setiap bulan Islam mempunyai maksud dan makna?

    1. Muharam al-Haram (dipendekkan kepada Muharram – محرّم)
    Bulan ini mengambil perkataan "Haram" yang bermaksud terlarang. Ini disebabkan budaya atau tradisi Arab mengharamkan sebarang peperangan pada bulan ini. Selepas munculnya Islam, Allah meneruskan budaya ini lantas menjadi satu antara empat bulan haram dalam Islam.

    2. Safar (صفر)
    Perkataan in bermaksud tiupan angin. Ketika nama tersebut mula diguna pakai, kemungkinan yang ketika itu adalah waktu yang berangin. Safar juga menunjukkan yang masyarakat Arab (badwi) meninggalkan rumah mereka.

    3. Rabiulawal (ربيع الأول)
    Bulan pertama musim bunga iaitu masa ketika bulan tersebut dinamakan.

    4. Rabiulakhir (ربيع الآخر/ ربيع الثاني)
    Bulan kedua musim bunga.

    5. Jamadilawal (جمادي الأول)
    Bulan pertama musim panas. "Jumada" bermaksud kering.

    6. Jamadilakhir (جمادي الآخر / جمادي الثاني)
    Bulan kedua musim panas. Jamada, juga bulan yang lain juga lebih sejuk, yang membawa maksud telaga menyejuk adalah suatu yang biasa ketika itu.

    7. Rejab (رجب)
    Satu lagi bulan suci yang mengharamkan perlawanan atau peperangan dan salah satu bulan yang dihormati. Ia juga dikenali sebagai Rajab al Fard. Fard bermaksud keseorangan; kerana tiga bulan suci yang lain berada jauh dan berturutan berbanding Rejab di tengah-tengah.


  • 8. Syaaban (شعبان)
    Bulan ini terbit dari perkataan "syu'ba", bermaksud berpecah/menyimpang. Masyarakat Arab dahulu sering keluar dan berpecah untuk mencari air.

    9. Ramadan (رمضان)
    Diambil daripada perkataan "ramda", yang bermaksud batu panas. Ini menceritakan ketika nama tersebut diberikan, keadaan amat panas ketika itu.

    10. Syawal (شوال)
    Diambil daripada perkataan yang membawa maksud, apabila unta betina bunting. Ketika nama bulan ini diberikan, lazimnya unta betina bunting pada ketika itu.

    11. Zulkaedah (ذو القعدة)
    Diambil daripada perkataan "qa'ada" bermaksud untuk duduk. Inilah bulan suci ketiga yang mengharamkan sebarang pertempuran. Kebanyakan orang juga mula menghentikan aktiviti perniagaan mereka untuk duduk dan bersedia untuk menunaikan Haji.

    12. Zulhijah (ذو الحجة)
    Ini adalah bulan suci terakhir dalam setahun dan dilarang melakukan sebarang pertempuran kerana pada bulan ini, haji dilaksanakan. Perkataan tersebut juga mengambil perkataan "haji" sebagai rujukan nama bagi bulan haji ini.
    by KHAIRULANUAR YAHAYA November 15, 2012 at 9:34 AM
    Sumber : http://live.utusan.com.my/Event/Majlis_sambutan_Maal_Hijrah_1434?Page=0
Read More

November 4, 2013

posted 12:10 AM by with 0 comment

PETS BY TAGGED ~ BERSUKAN JARI JEMARI

Hurmmm..i seems commited with this new game..its fun but for young girls they need to be careful in this social media.  Anyway I enjoy playing pets and here sharing tips

I have had this account very long time because of business related where but I dont seems interested because too much of sexy photos and mostly they are fake


INFO FOR PET PLAYERS
CASH UP
STAY ACTIVE
BUY ACTIVE PETS
DON'T OWN MORE THAN 20-30 PETS
MAKE YOURSELF SEEN
PLAYERS LOOK FOR GOOD PLAYERS ALSO....NOT JUST SOMEONE WHO BUYS 3 MONTH OLD PETS OR OWNS GHOST PETS OR PETS WITOUT PHOTOS
(if you buy bad pets you in default become a bad pet!)

This is the first thing should do every day.
Go to "Browse Pets"
Search criteria for pets:
Gender ---   male , female , both
Age --- 18   to   any
Country  ---  all countries
Location --- matches
Value 0 to 550 (605, 665, 731, 804, 884, 972, etc.)
Please buy only pets with status "now online" or logged in within the last minutes

You can buy those back many times, mostly it starts a small pet run.  They are low risk if you don't go over 200 millions and hopefully that pet will cross many pages including the big players and you will be seen. Don't be too greedy and risk too much. Better earnng in 10 runs 1 billion than to risk in one run 10 billions. You will not be happy to watch your pet you got from a mega run when it got filled and then deleted. Don't own more than 30 pets, better only 10. And please look at the buyers of your pets. Maybe it will be your next owner or a good active pet.

That are the criteria big players are looking for by a good player.
1) cash above value, males more than 1.5 times cash of their value
2) 50 days playing
3) 25,000 pets bought
4) all 200 recent history with in 24 hours (mostly only possible through pet runs)

Every player needs to be at least 40% free cash compared to value, but females can get bought just from their pic so there cash can be a little lower, but I advise everyone to be 40% cash. If you are a good player and get your cash over your value and wishlist the big players, sometimes they will add you in their runs without even knowing you. This game is all about CASH. The more you have the bigger you go. If you choose to spend it all, you won't get very far. You need to increase your cash not your value. If you build your cash someone else will buy you and raise your value. If you have real money to invest for VIP you better just buy gold when they have a sale and you will get 50% more gold, but the VIP symbol in your photo will help you to go forward. Flipping you will not really help you, because then your cash will get lower compared to your value which will make it harder for you to be bought by others.

If you see fake profiles or unfair players who are for example using fake VIP symbols write please to the tagged support to minimize the damage.

There are different ways how you can help your pets, friends and group members.
- You can buy pets from them to set some cash free.
- You can flip pets with them, but only if the pet is worth it and good enough to sell it soon. This will increase your friends cash and both assets, but decrease your cash.
- You can exchange their bad or dead pets against good ones of the same value. Then you can set it free, but only if your assets is always over 100% of your value.
- You can buy them if they have no owner, a dead or inactive owner.
- You can help them with good advices.
- You can invite them to a good group.
- You can ask him/her what pets they like to buy and search for a good one.
- You can send them links to join pet runs.
- You can warn them before fake pets or unfair players.
- You can build independent groups like a ring where everybod member owns another one

Here my personal experiences:
Buy pets who logged in within 3 days or less.
Buy pretty or interesting ones because you want to sell them fast.
By buying big pets you must look first if they are worth to be bought:
- the assets should be min. half of the value
- if the cash is very low, look if it's not a container pet from a pet run, otherwise you can help to increase the cash
- if he/she has been set free, ask first the earlier owner about the reason
- look in the history file what type of pets he/she is trading
- control if the pet is only now active and how it has been in the past
- don't force them to buy a pet from you. they will do it from alone
- instruct them how to play

For yourself:
- be active
- send friendship requests to big players
- add them to your wish list if they are your friends
- try to solve your problems first alone before you ask your owner for help
- be patient, big players are always looking for good pets
- join good groups
- help your pets, friends and other players if you can
- communicate with your owner and friends
- send winks, tags or comments to be noticed
Read More

November 3, 2013

posted 8:22 PM by with 0 comment

Kes mencabut gigi sicilik Icha





 Alahai si bongsu ni memang banyak akal hatta banyak kerenah betul. Gigi bawah dia tu dah lama longgar dan bila diperati dah tumbuh gigi baru...ishh rasa geram jer nak tolong cabutkan hihi..ditahankan rasa tangan yg semaking gatal nak peleqoh bak kata orang utara bermaksud nak paksa dengan pegang kaki tangan dia tapi ditahan sebab ayah dia ada..bukan ayah dia tak bagi cabut tapi dia mmg tak berani bab2 cabut gigi ni kalau...fobia darah gitu..hahaha.

Dek rasa yang membuak2 dan memang niat hari ni mesti nak kena cabut gigi juga sebab rasanya kalau tolak dengan lidah pun boleh tercabut.  Kak Yang dia sedaya upaya cuba dan pelbagai helah pulak dia ni..rasa nak muntah la..nak minum air la..nak buang air la..hishhhh...penat sungguh dan akhirnya dengan helah dan lakonan naik angin dan tinggikan suara...tercabut la sudah gigi tu..legaaaa.  Berpeluh2 dek sebatang gigi..hahaha

akhirnya berjaya..keh keh keh

hehehe dah janji nak bagi duit kalau giginya dicabut...opps bakul belakang tu jangan tengok...

malu nak tunjuk gigi yang dah dicabut
 Tengok gambar dia ni siap ada luka didahi lagi kan..tu sebabnya hari Jumaat hari tu 01 Nov 2013 dia terjatuh sebab ada budak tolak dia masa turun dari van sekolah.  Kata Icha. budak tu terhegeh2 nak beli aiskrim sampai tertolak dia.  Jadi pakcik van pun hantar la dia balik ke rumah Tok Mak dia.  Apa2 pun kalau budak2 ni jatuh pasti luka la sebab beg sekolah diaorang ni memang sarat dengan buku sekolah..nasib baik bengkak dah surut tapi luka tu masih ada sikit sampai dah sikit kecomelan anak Umi ni sikit..alahai budak2 kan.  Tempohhari luka kat bibir sampai bengkak pun sebab kena tolak...nothing serious tapi cikgu telefon untuk suruh datang jemput sebab bibir dah macam bibir negro dah..kah kah kah dan seminggu jugak la dia x boleh makan nasi biasa kecuali bubur dan bubur dan sup..

*********



Read More
posted 4:31 PM by with 0 comment

MY WISH AND OUR WISH ~ HAPPY 21 YEARS ANNIVERSARY



01 Nov 1992 - 01 Nov 2013 
21 colourful years



Wish I can enter your heart

To know what's bothering inside

When you can't still share

What is the burden within you

 

Wish I can build you a mountain

You can call your own

To be the place for you

To unleashed your emotions

For a peaceful tomorrow..


 
Wish I can be a bird

To fly to you now

To share joys and laughter

For me see

The glow on your sweet face

 

Wish I can be at your side

To embrace you tight

To comfort you

Giving your calmness

When you are about to give up

And nobody seems to care

Even they are there at your side


 
Wish I can be there with you and for you


Love you always...love you forever

LeyRa

Read More

November 2, 2013

posted 12:27 AM by with 0 comment

21 tahun bersama..terima kasih kekasih ku


01 November 2013..genap sudah 21 tahun usia perkahwinan sy dan en hubby...pahit manis..suka duka selama 21tahun bersama dan dikurniakan dgn 6 cahaya mata..semoga berkekalan hingga ke jannah.  Betapa beruntungnya sesiapa yg mendapatkan en hubby sebagai suami...rajin membantu kerja harian terutama bab membasuh baju walau guna washing machine kan...sidai baju dan angkat baju, lipat baju dan gosok baju...tu yg si isteri boleh jadi makin bulat tuu...kot la kan..

Tapi tahun ni x de sambutan atau kek sbb en hubby dah kena ke utara utk pilihanraya kecil Sg Limau kalau x silap...semoga selamat sampai, selamat disana dan selamat kembali minggu depan yee..

Ni diposting tengah malam semalam..dah lama x masuk atau posting direct kat FB...

Boleh pulak lupa en hubby tarikh keramat ni kan..nasib baik ucap masa dia dah nak keluar rumah...baru dia sedar dia lupaaa...waaaa...x baik sungguh but I love you so much..


Love you everyday and always...Nazli Mat Noh...
zwani.com myspace graphic comments
Graphics for Hugs
Read More

November 1, 2013

posted 10:58 PM by with 0 comment

Happy 21st Anniversary..with love till Jannah


Image result for anniversary


Read More