December 31, 2014

posted 9:41 PM by with 0 comment

Happy birthday Eqah

Happy Birthday Eqah!

Thank you for being a great, helpful and hardworking staff.  Wishing you best of luck and success always





Surprised to get such celebration with expensive tiramisu and big apple on her special day.  Special cake for special person like her

Read More

December 25, 2014

posted 9:30 PM by with 0 comment

Nasi Lemak Daun Lemuni

Dalam lama nak makan nasi lemak daun lemuni atau ada yang panggi daun lengundi kalau tak silap. Dulu masa menetap di Kampung Pasir dekat Wardieburn Camp mmg ada pokok lemuni Abah tanam kat tepi rumah jd bila nak buat nasi lemuni pi petik jer...dan daun lemuni pun boleh buat air mandian, dimasak dengan daun2 herba yang lain untuk perempuan dalam pantang...bau dia mmg sangat menyegarkan dan sangat wangi...i likeee

Daun lemuni ni berwarna hijau disebelah atas dan warna ungu kat belah bawah daun dan bunga dia pulak warna ungu.  

Nak buat nasi lemak lemuni ni mudah jer sama macam kita buat nasi lemak biasa cuma kat sini kita kisar daun lemuni dan campur dengan santan, tak perlu letak daun pandan tapi kalau nak letak pun ok.  Memang sedap..memang terbaik..cuba la 


Nasi lemak yang dimasak kakak ipar yg rajin..hehe

Ni la rupa daun lemuni



Read More

December 18, 2014

posted 3:23 PM by with 0 comment

Dec 2014 Balik kampung


17/12/14 Short visit with kiddos #penang #leyrafamily#penangperanakanmansion #stopover


16/12/14 Ku ukir nama mu di awan Gunung Jerai.... — at Puncak Gunung Jerai.




16/12/14 Nyum nyummm..got it again utk halwa dlm kereta...— at Bazar Padang Besar, Sempadan Malaysia - Thailand.


15/12/14 Selamat pagi dari Kedah Darul Aman..kelewatan bangun arghh dek krna kesejukan kg yg skrg musim timoq..sawah nun menghijau#balikkampungkerpan #rumahpusaka #leyras#musimtimoq — at Kerpan.



14/12/14 Dinner dgn exschool mate darling half kat Aura Steamboat n Grill. Steamboat style lama guna arang yg mmg x ada kat KL.Thanks to Tuan Rosli n wife for the delicious treat.






Read More