12/01/2014 - 01/01/2015 - umifuzy™dotcom

December 31, 2014

Happy birthday Eqah

9:41 PM 0
Happy birthday Eqah
Happy Birthday Eqah!

Thank you for being a great, helpful and hardworking staff.  Wishing you best of luck and success always





Surprised to get such celebration with expensive tiramisu and big apple on her special day.  Special cake for special person like her

December 25, 2014

Nasi Lemak Daun Lemuni

9:30 PM 0
Nasi Lemak Daun Lemuni
Dalam lama nak makan nasi lemak daun lemuni atau ada yang panggi daun lengundi kalau tak silap. Dulu masa menetap di Kampung Pasir dekat Wardieburn Camp mmg ada pokok lemuni Abah tanam kat tepi rumah jd bila nak buat nasi lemuni pi petik jer...dan daun lemuni pun boleh buat air mandian, dimasak dengan daun2 herba yang lain untuk perempuan dalam pantang...bau dia mmg sangat menyegarkan dan sangat wangi...i likeee

Daun lemuni ni berwarna hijau disebelah atas dan warna ungu kat belah bawah daun dan bunga dia pulak warna ungu.  

Nak buat nasi lemak lemuni ni mudah jer sama macam kita buat nasi lemak biasa cuma kat sini kita kisar daun lemuni dan campur dengan santan, tak perlu letak daun pandan tapi kalau nak letak pun ok.  Memang sedap..memang terbaik..cuba la 


Nasi lemak yang dimasak kakak ipar yg rajin..hehe

Ni la rupa daun lemuni



December 18, 2014

Dec 2014 Balik kampung

3:23 PM 0
Dec 2014 Balik kampung

17/12/14 Short visit with kiddos #penang #leyrafamily#penangperanakanmansion #stopover


16/12/14 Ku ukir nama mu di awan Gunung Jerai.... — at Puncak Gunung Jerai.




16/12/14 Nyum nyummm..got it again utk halwa dlm kereta...— at Bazar Padang Besar, Sempadan Malaysia - Thailand.


15/12/14 Selamat pagi dari Kedah Darul Aman..kelewatan bangun arghh dek krna kesejukan kg yg skrg musim timoq..sawah nun menghijau#balikkampungkerpan #rumahpusaka #leyras#musimtimoq — at Kerpan.



14/12/14 Dinner dgn exschool mate darling half kat Aura Steamboat n Grill. Steamboat style lama guna arang yg mmg x ada kat KL.Thanks to Tuan Rosli n wife for the delicious treat.






Instagram

Disclaimer

The articles in this www.umifuzy.com are mostly written as a personal reminder for myself, family and whoever surrounding my life plus for whoever enjoy reading my writing that is a credit and blessing for me.

All the write up intended for easy reading plus perhaps will give inspiration, advise and tips for all readers. Mostly all the articles posted solely comes from my own perspective, experience and surroundings thus those posting does not portraying any particular issues and it is subject to change too. I am not responsible for any misinterpretations by anyone reading any of the articles and comments by from it.

Please do not copy any of the articles or images in this blog without permission (please have courtesy to ask before you do so ok.
XOXO Umi Fuzy