Resepi | Kerabu Tembikai - umifuzy™dotcom

February 8, 2016

Resepi | Kerabu Tembikai

Kerabu ni SSL belajar dari late MIL waktu balik sana dulu dan dah banyak kali buat cuma baru ni berkesempatan nak catat untuk anak2 atau sesiapa jer yg baca ni kan

Suku biji tembikai yang dah diambil isi untuk dimakan atau pun buat air tembikai yg slurppp nyaman kan hehe jd tembikai tu cuma tinggal bahagian yg putih tp ada la sikit2 merah (mcm gambar sebab SSL akan scoop out isi bukan potong macam kat kedai tu. Hiris setengah biji bawang besar atau 2 ulas bawang merah, 3 biji cili api atau cili merah, sedikit belacan dan sedikit garam.  Banyak mana belacan tu terpulang mengikut berapa banyak isi tembikai tu.

Semua bahan2 tu dicampur dengan isi tembikai dan gaul macam kita gaul nak buat air asam untuk ikan bakar tu ya.  Pastikan belacan pun larut la jugak kalau tak haaa naiyaa bila terkunyah belacan kannsss

bahan2 dicampur sebelum digaul ya

kerabu dah siap untuk dihidang dan dimakan dengan nasi panassss

No comments:

Post a Comment

terima kasih atas kunjungan dan komen, sungguh sangat dihargai! kalau ada kesempatan saya akan balas, InsyaAllah

komen baik-baik tau!

Thanks for the visit, appreciate your positive comments!

Instagram

Disclaimer

The articles in this www.umifuzy.com are mostly written as a personal reminder for myself, family and whoever surrounding my life plus for whoever enjoy reading my writing that is a credit and blessing for me.

All the write up intended for easy reading plus perhaps will give inspiration, advise and tips for all readers. Mostly all the articles posted solely comes from my own perspective, experience and surroundings thus those posting does not portraying any particular issues and it is subject to change too. I am not responsible for any misinterpretations by anyone reading any of the articles and comments by from it.

Please do not copy any of the articles or images in this blog without permission (please have courtesy to ask before you do so ok.
XOXO Umi Fuzy