Petua Mencucu Oven

Memang stress bila tengok oven kotor ni kan...dah la penat memasakkan..part mencuci oven atau yang seangkatan dengannya ni memanglah sesiapa kot rasa tak nak buat atau kalau boleh jeling pandang jer.. apa2 pun kalau nak bersih kena la buat juga hehe.  

Waktu melayan FB ternampak kawan post pasal petua mencuci oven ni : sumber: Fb: Ryuji Asada yang agak mudah dengan bahan2 yg pasti ada kat rumah semua orang la kot


hebatkan macam baru kannnn...ni bukan pic oven SSL (sekadar gambar hiasan) ahakss

Bahan diperlukan:
● Air
● Botol Spray
● Baking Soda
● Kain Buruk
● Cuka
● Mangkuk kecik

Caranya:

1. Keluarkan semua perkakasan dalam oven

2. Camporkan 2 sudu teh baking soda dng air dalam mangkuk tadi. Tujuan utk jadikan campuran tu kepada pes supaya mudah sapukan pada permukaan kotor.

3. Sapukan pes tadi pada permukaan kotor dalam oven hangpa, baking soda tu akan bertukar jadi warna perang.

4. Biarkan 12jam untuk bg dia jadi magik heheh ini serius tau.


Mudah kan? Selamat mencuba dan selamat berjaya!


Share on Google Plus

About Fuzy Hamid

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 komentar:

Post a Comment

terima kasih atas kunjungan dan komen, sungguh sangat dihargai! kalau ada kesempatan saya akan balas, InsyaAllah

komen baik-baik tau!

Thanks for the visit, appreciate your positive comments!