Petua Mencucu Oven - umifuzy™dotcom

March 6, 2016

Petua Mencucu Oven

Memang stress bila tengok oven kotor ni kan...dah la penat memasakkan..part mencuci oven atau yang seangkatan dengannya ni memanglah sesiapa kot rasa tak nak buat atau kalau boleh jeling pandang jer.. apa2 pun kalau nak bersih kena la buat juga hehe.  

Waktu melayan FB ternampak kawan post pasal petua mencuci oven ni : sumber: Fb: Ryuji Asada yang agak mudah dengan bahan2 yg pasti ada kat rumah semua orang la kot


hebatkan macam baru kannnn...ni bukan pic oven SSL (sekadar gambar hiasan) ahakss

Bahan diperlukan:
● Air
● Botol Spray
● Baking Soda
● Kain Buruk
● Cuka
● Mangkuk kecik

Caranya:

1. Keluarkan semua perkakasan dalam oven

2. Camporkan 2 sudu teh baking soda dng air dalam mangkuk tadi. Tujuan utk jadikan campuran tu kepada pes supaya mudah sapukan pada permukaan kotor.

3. Sapukan pes tadi pada permukaan kotor dalam oven hangpa, baking soda tu akan bertukar jadi warna perang.

4. Biarkan 12jam untuk bg dia jadi magik heheh ini serius tau.


Mudah kan? Selamat mencuba dan selamat berjaya!


No comments:

Post a Comment

terima kasih atas kunjungan dan komen, sungguh sangat dihargai! kalau ada kesempatan saya akan balas, InsyaAllah

komen baik-baik tau!

Thanks for the visit, appreciate your positive comments!

Instagram

Disclaimer

The articles in this www.umifuzy.com are mostly written as a personal reminder for myself, family and whoever surrounding my life plus for whoever enjoy reading my writing that is a credit and blessing for me.

All the write up intended for easy reading plus perhaps will give inspiration, advise and tips for all readers. Mostly all the articles posted solely comes from my own perspective, experience and surroundings thus those posting does not portraying any particular issues and it is subject to change too. I am not responsible for any misinterpretations by anyone reading any of the articles and comments by from it.

Please do not copy any of the articles or images in this blog without permission (please have courtesy to ask before you do so ok.
XOXO Umi Fuzy