Ubat Tradisional ~ nenas oh nenas - umifuzy™dotcom

July 25, 2016

Ubat Tradisional ~ nenas oh nenas

Kesian Bang Yong batuk dah dekat 2 minggu kot ditambah lagi dia tu perokok..dh jenuh cakap suruh berenti tp ishh payah la kot.  Sejak 4 hari lepas dia dah guna ubatan homeopati so kita tunggu jer la hasilnya dan sekarang Bang Ngah pun batuk2 jugak.  

Waktu dok layan FB ternampak perihal nenas sebagai ubat batuk! wow tu dah kira bagus tu.  Jom baca untuk jadikan ubat untuk batuk tu ya.

Ambil nenas dan dibuang kulit dan mata ya.  Cuci dan potong mcm kuib supaya bila masuk pengisar senang nak hancur ya.  Masukkan air untuk kisar dan ditapis..ada yang tapis 2 kali untuk pastikan nenas yg halus tak ikut sama dalam bekas minum ni.  Setelah diperah, air nenas tu dimasukkan ke dalam bekas dan simpan.  Minum la 2 kali sehari Insha Allah batuk akan hilang sepeeti  Ayong baru minum 3x dah hilang batuk tu..

Alhamdulillah



No comments:

Post a Comment

terima kasih atas kunjungan dan komen, sungguh sangat dihargai! kalau ada kesempatan saya akan balas, InsyaAllah

komen baik-baik tau!

Thanks for the visit, appreciate your positive comments!

Instagram

Disclaimer

The articles in this www.umifuzy.com are mostly written as a personal reminder for myself, family and whoever surrounding my life plus for whoever enjoy reading my writing that is a credit and blessing for me.

All the write up intended for easy reading plus perhaps will give inspiration, advise and tips for all readers. Mostly all the articles posted solely comes from my own perspective, experience and surroundings thus those posting does not portraying any particular issues and it is subject to change too. I am not responsible for any misinterpretations by anyone reading any of the articles and comments by from it.

Please do not copy any of the articles or images in this blog without permission (please have courtesy to ask before you do so ok.
XOXO Umi Fuzy