Ubat Tradisional ~ nenas oh nenas

Kesian Bang Yong batuk dah dekat 2 minggu kot ditambah lagi dia tu perokok..dh jenuh cakap suruh berenti tp ishh payah la kot.  Sejak 4 hari lepas dia dah guna ubatan homeopati so kita tunggu jer la hasilnya dan sekarang Bang Ngah pun batuk2 jugak.  

Waktu dok layan FB ternampak perihal nenas sebagai ubat batuk! wow tu dah kira bagus tu.  Jom baca untuk jadikan ubat untuk batuk tu ya.

Ambil nenas dan dibuang kulit dan mata ya.  Cuci dan potong mcm kuib supaya bila masuk pengisar senang nak hancur ya.  Masukkan air untuk kisar dan ditapis..ada yang tapis 2 kali untuk pastikan nenas yg halus tak ikut sama dalam bekas minum ni.  Setelah diperah, air nenas tu dimasukkan ke dalam bekas dan simpan.  Minum la 2 kali sehari Insha Allah batuk akan hilang sepeeti  Ayong baru minum 3x dah hilang batuk tu..

Alhamdulillah



Share on Google Plus

About Fuzy Hamid

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 komentar:

Post a Comment

terima kasih atas kunjungan dan komen, sungguh sangat dihargai! kalau ada kesempatan saya akan balas, InsyaAllah

komen baik-baik tau!

Thanks for the visit, appreciate your positive comments!