Testimoni IV Mist ..semburan hebat yang kita patut simpan

Dari semalam dok bersin..achoom...achooom..achimmm...arghh sampai bergegar otak jadinya...jiran ofis kat sebalik dinding dok cakap aihh mau berjangkit ni..hurmm alasan nak tak sihat la tu..bukan Umi pi cium depa kan..hahaha tapi virus selesema ni mmg bijak,..sekali kita achoom..achimm tu beribu riban depa keluar..nasib baik Pencipta tak bagi kita tengok kalau tak mau trauma kan...haru kannn

Dah la dhubby pulak balik lewat tengah malam..mana taknya bertolak dari Langkawi pun lewat pastu WA ckp dah sampai Jeti K Perlis dekat 5.30 petang..tak per biaq pi dia enjoy dulu naaa dan tengah malam tadi dia sampai sudah..hari ni dia ambil la tugasan yang Umi memangku tanpa gaji ni. membasuh..menyidai baju..bagi makan sibulus..menghantar anak2..mengemas rumah dan tak lupa sedikit bebelan in between dia buat kerja tu..haha.

Berbalik hal bersin..selesema..sakit kepala terutama bila solat siang tadi baru teringat yang Umi dah beli IV Mist yang katanya mujarab untuk macam2 kesakitan jadi tadi dah cuba sembur...kalau ikut cara memakai..harus sembur dari jarak 1 kaki dari tempat sakit dan ratakan..since dah selesema sembur la ke hidung...tapi semburan tu hinggap kat mulut la pulakkkk..rasa gabai pun ada kat bibir tu..hahaha...apa la bijak sangat kan...tp ada jugak yang kena kat hidung yang ala2 mancung tak mancung tapi tak kemek jer ...sapu kat situ sikit...rasa lega dari nose block..bau pun nyaman....pastu sembur lagi tapi kali ni dah bijak..sembur kat tangan jer pastu sapu kat hidung...mmg rasa lega..hidung pun tak tersumbat..rasa lebih stable tapi part telinga bengang tu tak boleh buat apa kan begitu jugak dengan batuk...kena minum air bebanyak la nampak nyaa..



Apa2 pun kita diberikan sakit yang sikit untuk menyuci dosa2 kecil kita..dan untuk tengok ketahanan antibodi kita..jadi bertabahlah.  Bersyukurlah sebab ada orang lain ada yang sakit lebih teruk dari kita.

So Umi nasihatkan buat kekawan..adik abang..simpanlah IV Mist ni sebab kita tak tahu bila kita perlukannya cewahhh..

kalau sesiapa berminat boleh contact FB Puan Azie Hamid WA 0136648679



TIPS HARI INI 👇
CARA GUNA IVMist Oil
"Sembur-Sembur Sembuh Insyaallah"
🔸Resdung & Selsema
- Sembur ditangan dahulu, kemudian sapu ditepi hidung, dahi, celah kening, letak dalam hidung sedikit/sedut bau.
🔹Masalah muka dan hidung sering gatal
- Sapu dibahagian yang anda sering rasa gatal, biarkan ia serap dalam kulit.
Perubahan akan dirasai dengan cepat sekali.
🔸Jerawat/Jeragat
- Sembur ditangan dan sapu dijerawat serta jeragat.
Mengikut testimoni yang kami ada jerawat boleh kecut dengan cepat. Jeragat akan beransur pudar.
🔹Migrain
- Sembur atas kepala dan urut2.
🔸Sakit mata
- Sembur dahulu dibahagian tapak tangan, biarkan seketika untuk kurangkan rasa panas minyak IVMist, dan guna jari sapu keliling mata.
🔹Sakit Gigi
- Sembur dipipi kawasan yang sakit dan gunakan putik kapas untuk disapukan pada gusi yang sakit.
🔸Sengugut
- Sapu dibahagian perut bawah pusat dan ke bawah
🔹Untuk masalah Lenguh/Gout/Sakit urat dan sendi
- Hanya perlu sembur dan sapu sahaja bagi sakit2 lain seperti sakit pinggang, lenguh2, sakit sendi.
*Lebih baik jika disertakan sedikit urutan kecil kecuali Gout.
🔸Untuk masalah lain
- Gigitan serangga sapu sahaja.
🔸Pedih ulu hati dan gastrik
- spray bahagian dada dr atas hingga bawah pusat kemudian lakukan pada bahagian belakang juga
🔸Eczema
- sembur pada tapak tangan, sapu pada bahagian yg gatal sekurang2nya 2x sehari dan ambil vitamin C pada waktu pagi selepas sarapan.
*untuk kulit sensitif campurkan IVMist ke dlm bekas yg mengandungi minyak zaiton atau kelapa dara dn sapukan campuran pada bahagian sakit.
🔸kutu kepala
- spray pada kulit kepala bercampur sedikit air, bungkus kepala dengan tuala semalam (esoknya bilas).
🔸kencing malam
- sebelum tido sapu dekat perut, ari2 dan sekitar pinggang.
🔸mengantuk
- spray pada tapak tangan dan sedut bau ivmist dalam2, gosok celah jari, belakang tengkuk, cuping telinga dan belakang lutut.
🔸demam campak
- air suam2 kuku 1 besan utk berendam, spray ivmist 1 - 2x gaulkan dan berendam or jirus buat mandi (ia membantu menurunkan panas dalam).
🔸 Panau/Kurap/ketuat
- Sapu sekerap mungkin,bagi masalah panau kikis sedikit bahagian yang berpanau dan sapu minyak IVMist. Amalkan sehingga nampak perubahan.
🔸Bersin/Selsema
- Sembur ditapak tangan dan guna jari sapu keliling hidung dan bekas ditapak tangan buat sedutan kehidung.
*Untuk kanak 4 tahun kebawah seeloknya bagi hidu sahaja ataupun gunakan IVKids sebab minyak ini bersifat panas takut mereka tak tahan.
🔹Batuk
- sapu leher dan dada
🔸Penat/Sukar bernafas/Athma
- Buat sedikit semburan sederhana dikawasan tapak tangan... sapu bahagian dada & leher, dan sedut bau IVMist melalui hidung.
In Shaa Allah masalah pernafasan anda akan berkurangan sedikit demi sedikit.
🔹Untuk masalah buasir luaran
- Kawasan lubang dubur seperti bengkak. Sembur di jari anda dan sapu benjolan yang tersembol di lubang dubur anda. Anda perlu menahan rasa panas itu seketika, lama kelamaan benjolan akan beransur kecut...
🔸Kembung Perut
- Sembur di tapak tangan anda, biar seketika kurang rasa panas, sapu di bahagian perut seperti minyak angin.
#3 tahun kebawah - gunakan IVKids
🔹Ibu mengandung/pening muntah/Mual/Muntah
- Sapu kawasan dada, leher dan betis.
IVMist bukan sahaja merawat LUKA FIZIKAL, malah terdapat bahan- bahan yang dapat membantu 'merawat' EMOSI, dengan MENGEMBALIKAN MOOD dan MEMBERI PERASAAN 'CALM' atau 'RELAX' :)
"SIHAT BADAN, SIHAT EMOSI"
In Shaa Allah.
WA 0136648679
WA 0136648679


Share on Google Plus

About Fuzy Hamid

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 komentar:

Post a Comment

terima kasih atas kunjungan dan komen, sungguh sangat dihargai! kalau ada kesempatan saya akan balas, InsyaAllah

komen baik-baik tau!

Thanks for the visit, appreciate your positive comments!