November 25, 2016

Alahai apa la nasib bila kucing suka kat ofis kita ni

Assalammualaikum wbt..

Aduhaiii apa la nasib..sekali lagi kena cuci tangga ofis nih...atas sebab yang sama lagi...kuching! eh kucing ler...kat ofis ni dah jadi port bersalin pulak si meow ni..kalau bersalin jer tak per la jugak ni siap buat jadi tandas awam pulak bersama 3 anak2 dia yang not bad la comel tu..si putih, si oren dan si hitam..punya la bau pahit dan sesak nafas dengan bauan depa nii..

So semalam dah nekad nak cuci tangga macam 2 tahun lepas bila kucing yang sama datang dan beranak..yang geram tu dia boleh pulak balas dendam..berak dan kencing kat tangga...waaaaa kena la basuh lagi..kalau tak silap ada 3 kali kot...

Dua hari lepas budak toner datang antar toner...kesian ah chai tu...siap cakap mau turun kena tarik nafas dulu..hahaha..mmg lawak la si ah chai yang sedia lawak tu

Kes kedua pulak budak courier datang antar document siap tarik baju tutup hidung..nasib baik la dah kenal depa ni tapi malu tu tetap la rasa malu

Kes ketiga budak courier yang lain pulak tu tak nak naik sampai atas sebab tak tahan bau..rasa senak perut ketawa sama2 dgn budak2 ofis..alahaiii

Tu belum lagi kami2 yang turun naik ofis dekat seminggu tahan bauan ni...(T T)

Bila tadi buat kesekian kalinya cuci tangga terasa macam bibik la pulak turun naik 35 anak tangga! bukan sekali bukan dua kali tau...apa pun mesti lemak pun cair sikit..haha

Memang kesian kat depa 4 beranak..terdengar maknya sibuk meow..meowww..meoww cari anak2 yang lari sebab takut kena air..tapi ni kan ofis perlu persekitaran bersih barulah semangat untuk bekerja kan..

Image result for sob sob


No comments:

Post a Comment

terima kasih atas kunjungan dan komen, sungguh sangat dihargai! kalau ada kesempatan saya akan balas, InsyaAllah

komen baik-baik tau!

Thanks for the visit, appreciate your positive comments!