May 22, 2017

Gema Gegar Vaganza telah berakhir

Sebenarnya Umi tak la mengikut sangat GGV ni sebab ada jer rancangan tv lain yg ditonton dan juga kena selesaikan kerja rumah sebab keesokkan hari kena kerja kan tapi tadi sementara tunggu D'hubby balik dari kerja luar daerah sempat la jugak menonton rancangan akhir ni yang berlangsung di Pusat Konvesyen CIDB Cheras kat Astro Oasis tadi

Seronok jugak tengok penyanyi Islamik kumpulan Hijjaz ni rap dan ramai penonton berdiri sebab pertama kali kot tengok ustaz2 ni rap.  Pada yang tak sempat tonton, cari la kat youtube memang best!

cantik pakaian kumpulan UNIC ni dengann lagu Ainul Mardiah lagu mereka sendiri yang menusuk jiwa sampai buat Datuk Siti mengalir air mata waktu bagi komen 

Tahniah buat para pemenang GGV pertama yang bersifat Islamik dari Astro

Pertama : Kumpulan UNIC (RM100,000.00)
Kedua : Kumpulan Hijjaz (RM30,000.00)
Ketiga : Kumpulan Mirwana (RM20,000.00)
Keempat :Azmi Caliph Buskers (RM15,000.00)
Kelima : Hafiz Hamidun (RM10,000.00)
Keenam : Saujana (RM5,000.00)

Barisan juri terdiri dari Farihin (Raihan), Oki Setiana Dewi dan Dato Siti Nurhaliza dan menampilkan Siti Nordiana, Achey dan Fikri Lawak Solo sebagai pengacara.

Siapa Juara Gema Gegar Vaganza?

Persembahan pembukaan adalah persembahan dari Nana dan Oki Setiana Dewi yang berpadu suara mendendangkan lagu Ketika Cinta Bertasbih dari novel Habiburahman yang pernah hit suatu masa dulu juga persembahan dari Achey dan Fikri dengan lagu Assalammualaikum

Penutupan rancangan diserikan  dengan persembahan dari Datuk Siti Nurhaliza, Rabbani dan Rahmat Mega dengan lagu tema Tema Gegar Vaganza

Sedikit pengenalan tentang mereka yang ke pusingan akhir malam tadi yang diceduk dari astrogempak Anak Umi kata dia tak pernah dengar nama kumpulan UNIC, Mirwana dan Saujana dan tak pulak Umi boleh terangkan sebab Umi bukan la peminat seni suara tempatan sangat dan cuma tau sebab pernah la dengar lagu diaorang yang hits dulu tapi kalau tanya la ni hehe tau tau tajuk lagu tu okay

Hijjaz
Kumpulan yang dianggotai oleh Munif, Isman, Faizal dan Ariffin ini merupakan kumpulan paling senior. Seringkali menyampaikan persembahan yang memberi kesan mendalam, Hijjaz menjadi pilihan ramai untuk duduk di kerusi juara GGV.

Mirwana
Kehebatan kumpulan ini tidak boleh disangkal. Dianggotai oleh Along, Akmal, Naim, Hafiz, Ikram dan Faiz, Mirwana sering memberikan nyanyian memukau dan dinamik vokal yang baik. Mirwana mampu menjuarai GGV jika mereka konsisten seperti minggu-minggu sebelumnya.

UNIC
Memberi persembahan berbeza setiap minggu, UNIC juga menjadi calon kegemaran untuk menyandang gelaran juara GGV. Karisma Bazli, Fakhrul dan Najdi dalam membawakan setiap lagu memang tidak harus dipandang remeh.

Saujana
Kumpulan yang dianggotai oleh Suffian, Najran, Zuhaidi dan Azalinor ini tampil kurang konsisten. Namun begitu, dua minggu kebelakangan ini, Saujana mula menunjukkan taring. Saujana mampu bergelar juara jika mereka memberikan kejutan di malam konsert akhir.

Hafiz Hamidun
Hafiz sering dipuji kerana berkebolehan mengalunkan pelbagai rentak lagu di GGV. Hafiz mampu bergelar juara GGV jika dia memberikan persembahan memukau malam ini.

Azmi Caliph Busker
Kebolehan Azmi dalam menyampaikan lagu dengan sangat berkesan sering mendapat pujian pihak juri. Azmi dijangka bakal memberi kejutan di malam akhir GGV dan bakal bergelar juara jika dia memberikan persembahan yang baik.

selamat malam


xoxo, fuzy sweetsourleyra

No comments:

Post a Comment

terima kasih atas kunjungan dan komen, sungguh sangat dihargai! kalau ada kesempatan saya akan balas, InsyaAllah

komen baik-baik tau!

Thanks for the visit, appreciate your positive comments!