May 30, 2017

Review Rumah Makan Cibiuk Wangsa Maju

Assalammualaikum,

Rumah Makan Cibiuk Kajang (HQ)
Rajanya Sambal, Jaguhnya Talapia, Topnya Ayam Kampung

Siapa peminat makanan Sunda atau sesiapa yang tak pernah merasa masakan khas Sunda boleh la mencuba kat Rumah Makan Cibiuk yang menampilkan makanan khas orang Sunda disini.

Makanan Sunda ni tak asing bagi Umi sebab sebelum ni pernah makan disebuah restoran Sunda di Seksyen 5 Wangsa Maju tapi kedai tu dah tutup dan sewaktu ke Bandung pun inilah makanan yang dihidangkan.  Jadi sesiapa yang rindu nak makan di Bandung silalah ke cawangan Rumah Makan Cibiuk ni yang terdapat di Kajang (HQ), Shah Alam dan MITC Melaka, Kinrara dan Seremban Gateway dan boleh layari http://cibiuk.com.my/ untuk menjamu mata dulu la sebab sekarang ni bulan Ramadan.

Ikan talapia yang didatangkan dari Sg Pahang masih dengan rasa sedap dan segar dihiasi dengan kangkung digoreng dengan tepung yang sangat menepati citarasa

sambal Cibiuk ni sama la dengan sambal ayam penyet atau kalau Umi buat sambal berlado untuk dimakan dengan ayam goreng atau ikan goreng

Teh botol dengan Jasmin yang harum, sup sayur,  daging kicap yang sedap dan sangat lembut dan tauhu serta tempe goreng yang sangat sinonim dengan makanan dari seberang yang sememangnya telah menjadi makanan orang di Malaysia jugak

ni memang lain sikit dah macam ala Thai kan..udang bersalut tepung yang digoreng rangup ni memang sedap tapi part sos thai tu 

image
kredit dari web RMC - ayam Bakakak 
Kami dihidangkan juga dengan ayam bakakak iaitu ayam kampung yang digoreng dan sangat lembut juga nasi liwet seakan nasi minyak yang sedap tapi tak sempat nak ambil gambar sebab peserta dah kelaparan  hehe

RMCWM dibuka dari jam 4 petang hingga 12 malam sepanjang bulan Ramadan serta membuat penghantaran untuk Iftar dan Sahur dan bagi yang nak mencuba makanan Sunda ni ada disediakan menu khusus dan untuk memudahkan kita membuat tempahan


Jadi kalau kita tak tahu nak makan apa dan dimana, jom makan ke Rumah Makan Cibiuk Wangsa Maju atau cawangan² yang lain.



Alamat :
No 25, Jalan Maju Ria 2, Seksyen 10, Wangsa Maju, 53300 Kuala Lumpur
Tel : 013-384 9860
Page : Rumah Makan Cibiuk Wangsa Maju
IG : cibiukwangsamaju
Url : www.cibiukwangsamaju.com

xoxo, Umi Fuzy

No comments:

Post a Comment

terima kasih atas kunjungan dan komen, sungguh sangat dihargai! kalau ada kesempatan saya akan balas, InsyaAllah

komen baik-baik tau!

Thanks for the visit, appreciate your positive comments!