September 20, 2017

Mujur ada Susu Etsumell yang pelbagai khasiat untuk kita

Bila sebut pasal susu ni bukan semua orang suka dan contoh paling dekat ialah Kak Yang yang sedari kecil (kalau tak silap usia 4 tahun dia dah stop minum susu) kata KY lagi "akak tak nak minum susu nanti gemuk" haiahhh teruk betul kan kita rasa sebab kita bagi dia susu sebab nak bagi dia ada tenaga tapi lain pulak difikiran dia kan dan Umi pasti ramai lagi kanak2 yang bersependapat dengan KY hehe.  Tu kisah lama...tapi sekarang ni KY dah remaja dan terkejut juga Umi sebab bila dia minum susu ETSUMELL dia okay jer dan boleh pulak dia ratah...ni lagi parah kan

memang tak kira masa pulak sejak dapat ETSUMELL ni..pagi, tengahari dan bila-bila masa jer dia nak minum huhu
Apa tu susu ETSUMELL? ETSUMELL Goat Milk + Oat ialah susu yang dirumus khas berasaskan susu kambing dan oat yang sesuai untuk semua peringkat umur dari kanak-kanak, remaja, wanita hamil, berpantang, menyusukan anak, hingga ke warga emas. Ia juga mengandungi campuran unik lengkap dan seimbang untuk membekalkan vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh bagi kesejahteraan dan gaya hidup aktif.

Kebaikan ETSUMELL Goat Milk + Oat
  • Susu coklat yang rendah lemak, membantu sistem penghadaman menghindarkan maalah sembelit, meningkatkan selera makan, membekalkan nutrien pada tubuh
  • Kandungan oat dan kurma memberi ras kenyang lebih lama dan tenaga berpanjangan
  • DHA/kismis/madu membantu meningkatkan OQ dan EQ kanak-kanak
  • Rasa choco membuka selra anak yang tiada seleera makan
  • Manna Gam/Gam Arab menguatkan imunisasi badan ibu dan anak agar tidak mudah terkena penyakit
Semenjak mencuba susu ETSUMELL Goat Milk + Oat ini sangat memberi tenaga dan merupakan nutrisi tambahan dihari Umi berpuasa sunat untuk kekal bertenaga bila membuat kerja di pejabat dan dirumah dan untuk anak pulak memang diaorang menggilai sampai kena catu hehe


No automatic alt text available.
Choco, Delima, Habatussauda, kismis, kurma, oat, madu

No automatic alt text available.
mengandungi habbatussauda, kurma dan oat
Kebaikan ETSUMELL Goat Milk + Oat
  • Susu coklat yang rendah lemak, membantu sistem penghadaman menghindarkan maalah sembelit, meningkatkan selera makan, membekalkan nutrien pada tubuh
  • Kandungan oat dan kurma memberi ras kenyang lebih lama dan tenaga berpanjangan
  • DHA/kismis/madu membantu meningkatkan OQ dan EQ kanak-kanak
  • Rasa choco membuka selra anak yang tiada selera makan
  • Manna Gam/Gam Arab menguatkan imunisasi badan ibu dan anak agar tidak mudah terkena penyakit
Ramai orang tak tahu khasiat habbatussauda
  • Habbatussauda punya manfaat yang banyak untuk kesihatan tubuh antaranya bagi mengatasi penyakit diabetes/kencing manis, menstabilkan kadar gula dalam tubuh, meningkatkan sistem kekebaalan tubuh, mencegah dan membunuh perkembangan sel kanser dalam tubuh kerana habbatussauda mengandungi thymoquinone dan thymohydroquinone iaitu kandungan senyawa antikanser, melancar pembuangan angin dengan sifat karminatif dalam habbatussauda, mengatasi sakit perut, menghangatkan badan sehingga mencegah masuk angin (kebaikan untuk ibu dalam pantang) dan mengatasi pencernaan
  • Kurma adalah makanan sunnah yang berkhasiat serta punya kelebihan antaranya tinggi serat untuk membekal tenaga yang berkekalan dan membantu penghadaman, rendah garam, anti-oxida untuk menguatkan sistem imunisasi badan terutama ketika berpuasa, zat besi yang mengangkut oksigen ke sel-sel badan dan tinggi potassium yang bertindak sebagai electrolyte untuk menstabilkan bendalir badan.
  • Oat mengandungi indeks glisemik yang rendah dan mengenyangkan. Glisemik rendah bermaksud glukosa yang dikeluarkan oleh oat dilepaskan secara perlahan-lahan ke dalam tubuh dan ini akan membuatkan kita merasa kenyang lebih lama, memberi tenang dan baik untuk perkembangan otak dan daya fokus untuk anak-anak yang masih belajar dan semestinya untuk ibu-ibu yang nak mengurangkan berat badan.

No automatic alt text available.
cadangan pengambilan sebagai minuman harian
Image may contain: one or more people and text
jangan risau sebab susu ETSUMELL ni memang tak berbau hamis


No automatic alt text available.

Untuk susu Etsumell ni boleh hubungi seperti dibawah

Facebook : Etsumell Goat Milk HQ

Instagram : @etsumell_hq

Hotline : +6022-23451742


7 comments:

  1. Merangkumi banyak makanan sunnah ya kak..

    ReplyDelete
  2. aduh sedapnya tengok....paling best banyak khasiat nya kan

    ReplyDelete
  3. bila dgr pasal goat milk ni mmg tekak dh rasa berselera... ms kecik dulu tak suka bila dh tua ni semakin hari semakin cinta... hihi.... byk khsiat lengkap, ada oat lg. Jaarang goat milk yg ada oat...

    ReplyDelete
  4. saya memang tak tau tentang susu ETSUMELL Goat Milk + Oat ini. nak tanya sikit.
    tak pekat ke susu tu sebab campur oat.
    dlm gambar nampak pekat.

    ReplyDelete
  5. Sekarang ada produk camni kak..
    Makanan sunnah memang bagus untuk diamalkan..

    ReplyDelete
  6. Saya mmg suka minum susu dari kecik sampai skrg...Tertarik tengok Etsumell ni sbb ada mengandungi makanan sunnah sekali, bagusnya....

    ReplyDelete

terima kasih atas kunjungan dan komen, sungguh sangat dihargai! kalau ada kesempatan saya akan balas, InsyaAllah

komen baik-baik tau!

Thanks for the visit, appreciate your positive comments!