Tuesday, December 11, 2018

MMSOS Satu Aplikasi Mantap Dalam Melindungi Dan Mengurangkan Bebanan Rakyat

MMSOS “Panic Button” merupakan aplikasi bantuan kecemasan “Creating Awareness”. Merupakan kempen menanam dan menyemai kesedaran rakyat akan kepentingan aplikasi MMSOS ini, dengan hanya menekan “Panic Button” para pengguna yang berdepan dengan kecemasan seperti kecemasan kes ragut, rompakan, serangan, jenayah harta benda, kecurian kenderaan, kebakaran, pembuli jalan raya, cubaan rompakan, perbuatan yang mencurigakan, membantu dalam memaklumkan ahli keluarga bila berlaku kecemasan, tunda kenderaan, tuntutan insuran, ‘jump start’ kereta, membantu ganti tayar pancit atau rosak dan mengatur ambulan. 



Aplikasi ini merupakan yang pertama seumpamanya di Malaysia, kerjasama bantuan ambulan, polis, bomba, hospital atau klinik, laporan jenayah, motor assist dan kaunseling yang mudah diakses. 


MMSOS beroperasi 24 jam, tujuh hari seminggu dan 365 hari sepanjang tahun. Pengguna boleh menggunakan perkhidmatan ini pada bila-bila masa dan di mana sahaja ketika mengalami kes kecemasan. Apabila berlaku kecemasan, mereka hanya perlu menekan butang kecemasan dan team SOS Response akan membantu pengguna mengenal pasti dan menyelesaikan masalah yang dihadapi serta mendapatkan bantuan yang terdekat dengan anda. Anda sebagai pengguna boleh monitor status anda melalui aplikasi ini. 

Aplikasi ini dimuat turun secara percuma di Play Store dan Apps Store dengan hanya klik http://bit.ly/2mC6Y03. Kemudian buat pendaftaran dengan memasukkan butiran diri. 


Kelebihan Melanggan Aplikasi MMSOS : 
• Kelebihan melanggan aplikasi ini, percuma ‘Personal Accident Insurance’ (value worth 50,000). 
• Percuma pemeriksaan kesihatan (worth RM365). 
• Diskaun 70% untuk ‘Car Tinted’. 
• Diskaun 40% untuk pakej percutian ke Marina Island (all in package for 2 person, 3D2N + Dining). • ‘Special rate’ untuk memperbaharui insuran kereta. 
• ‘Special rate’ untuk penyelenggaraan kereta. 
• ‘Ambulance fees’. 
• Percuma ‘towing’. 

Pengenalan aplikasi ini adalah tepat pada masanya, sekali gus dapat membantu kerajaan dan polis memastikan kadar jenayah di seluruh negara terus menurun dan rakyat sentiasa berasa selamat. Ia juga membantu dalam mengurangkan kos bebanan pengguna. 

Pengurus Perhubungan Awam : Puan Rozana Abu Hassan 012-2952169 

Facebook : https://www.facebook.com/mmsos.my/

Instagram : https://www.instagram.com/mmsos20181/


4 comments:

  1. Memang senang ada aplikasi MMSOS ni.. Bila berlaku apa-apa kejadian kecemasan, dah tak perlu rasa risau lagi.. Tekan saja panic button dan bantuan akan sampai. Memang best!

    ReplyDelete
  2. Macam tak percaya pula ada servis mcm ni...Bagusnya...

    ReplyDelete

terima kasih atas kunjungan dan komen, sungguh sangat
dihargai!

kalau ada kesempatan saya akan balas, InsyaAllah

komen baik-baik tau!

Thanks for the visit, appreciate your positive comments!

Destinations