Jalan-Jalan Kuantan, Jom Pekena Tempoyak Ikan Patin Di Kancil Raja Patin Kuantan

Jalan-Jalan Kuantan, Jom Pekena Tempoyak Ikan Patin Di Kancill Ikan Patin Kuantan | KY dok bertagak-tagak nak balik ke tak balik pada cuti Tahun Baru Cina yang lepas tu. Dia dok mesej pada DH kata nak balik hari Jumaat tapi bila DH balik dari solat Jumaat, tak jadi pulak..haishh anak oh anak. 

Tiba waktu tengah malam DH dok risau sampai tak boleh nak lelap sebab KY tinggal sorang kat rumah sewa sebab roommate dia semua balik kampung, jadi sebelum subuh DH dah kalut nak pergi jemput KY dan takkan la nak biar DH pergi seseorang kan, jadi kami Umi dan cikapplepie pun ikut sama. Risau jugak nak ke arah Pantai Timur ni bila waktu cuti pastinya sesak dengan orang ramai nak balik kampung tapi kata DH dia dah suruh KY turun ke Kuantan tanpa kami perlu ke Pekan.

Dalam perjalanan tu sambil bermesej dengan KY dan dia akan naik bas jam 8.30 seperti dalam jadual tapi dalam jam 10.30 baru dia dapat naik..mungkin sebab cuti am jadi bas tu tukar jadual kot..uhh.  

Jam 12.30 KY sampai dan masa dalam perjalanan dari KL tu DH dah cakap nak berhenti makan patin tempoyak di Teratak Patin Bangau yang dikatakan adik beradik dengan Kancil Raja Patin.  Kedai nya agak ke dalam dan bila kami sampai kedai tu tak beroperasi...cuti raya cina kot, jadi kami pun ke tempat yang biasa la kami makan.

Jalan-Jalan Kuantan, Jom Pekena Tempoyak Ikan Patin Di Kancil Raja Patin Kuantan 
Yang ni untuk Umi, KY dan cikapplepie la..Umi tak berapa minat sangat tapi suka rasa kuah tempoyak tu. KY dan cikapplepie memang tak boleh tak makan ayam goreng kan

aJalan-Jalan Kuantan, Jom Pekena Tempoyak Ikan Patin Di Kancil Raja Patin Kuantan 
 Bahagian kepala memang kepunyaan DH seorang je dan kalau makan tempoyak memang sedap makan dengan sayur taugeh

Jalan-Jalan Kuantan, Jom Pekena Tempoyak Ikan Patin Di Kancil Raja Patin Kuantan 
Papan tanda ni cukup besar untuk orang ramai yang datang buat pertama kali ke sini dan lagipun kedai ni memang kat tepi jalan.
Jalan-Jalan Kuantan, Jom Pekena Tempoyak Ikan Patin Di Kancil Raja Patin Kuantan 
Ni la yang dipanggil kelong tempat ikan patin dibela.  Sekarang ni memang tak de ikan patin sungai yang ditangkap dan dimasak sebab tu ikan patin ni kita akan rasa semacam sikit sebab ikan-ikan ini diberi makan. Sesiapa yang sangat pandai merasa elakkan memakan ikan bahagian kepala dan perut sebab memang rasa sesangat..Umi la tu.

Jalan-Jalan Kuantan, Jom Pekena Tempoyak Ikan Patin Di Kancil Raja Patin Kuantan 
Waktu nak balik tu nampak papan tanda Pasar Lambak di UTC Pahang yang pastinya ramai warga Kuantan ramai turun sini kot.  Mungkin kalau ada peluang nak juga singgah ke sini kalau kami ke sini nanti...tu pun kalau DH nak..kalau tidak, faham-faham jer la
Jalan-Jalan Kuantan, Jom Pekena Tempoyak Ikan Patin Di Kancil Raja Patin Kuantan 
Selepas makan tu kami sempat la bungkus dua ikan patin untuk KC dan Meya yang tak ikut.  Nampak tak kuahnya yang pekat dan semakin pekat sebab lemak ikan patin dah mesra dengan kuah..hehe

Alamat : 
Kampung Bangau Tanjung, 28000 Temerloh, Pahang

Facebook : Kancil Raja Patin

Instagram @kancilrajapatin

Whatsapp : 012 951 1470 / 0139068259 / 0145088803

5 comments:

  1. pernah makan sekali je patin masak tempoyak masa ke felda di pahang dulu. sedap juga. kat kl ni ada jumpa tp x rasa nak cuba pulak.

    ReplyDelete
  2. Mrs.A pun tak berapa sangat ikan patin ni makan tu makan lah tapi biashe-biashe jer...

    ReplyDelete
  3. Want nampak lazat tempoyak ikan patin tu

    ReplyDelete
  4. hmmmm terbaikla... pekat kuahnyaaa..

    ReplyDelete

terima kasih atas kunjungan dan komen, sungguh sangat
dihargai!

kalau ada kesempatan saya akan balas, InsyaAllah

komen baik-baik tau!

Thanks for the visit, appreciate your positive comments!

Journey

Interesting News